söndag 11 juli 2010

Sniiiigel!!!!

Tog mer tur runt i trädgården efter regnet. Och vad möter jag på ovansidan... en svart äcklig snigel. Har varit förskonad mot sniglar under alla år vi bott här. Det har hunnit blivit 26 år, så gissa att jag blev förskräckt av det jag mötte. Tyvärr fick den lilla svarta jä... ett saltbad och vet inget mer.
Tänk om jag skulle vakna en dag och sniglar har ätit upp min trädgård, då vet jag inte vad jag gjorde. Hoppas det inte upprepas med den här träffen jag hade idag.

1 kommentar:

Kristina sa...

Gaaaah, äckliga djur!!!!!

Vi fick oxå en otrevlig syn igårkväll!
På sidofönstret bredvid ytterdörren pågick det antingen en massaker mellan 2 svarta äckel, eller så var det nån typ av orgie, blääää. Dom va ihopslingrade och nedanför hängde en gigiantisk vit spiral... Har aldrig sett nå vidrigare :-((( Tilloch med Uffe fick "må illa" feelings!!

ps: dom finns icke kvar i livet...